زیست شناسی دریا Marine Biology

مرجع دانشجویان و دانش آموختگان زیست شناسی دریا

مرجع دانشجویان و دانش آموختگان زیست شناسی دریا

زیست شناسی دریا Marine Biology

زیست شناسی دریا (Marine Biology) یکی از جذاب‌ترین زمینه‌های تحصیلی رشته زیست‌شناسی است که در چند دهه اخیر در دانشگاه‌های ایران دانشجو می‌پذیرد. بیولوژی جانوران دریا، آلودگی دریا و بوم شناسی دریا از جمله گرایش های رشته زیست دریا هستند. در این سایت سعی بر این است تا حد امکان نیازمندی های علمی دانشجویان و دانش آموختگان این رشته از نظر آموزشی، پژوهشی و مشاوره، در قالب ارائه خدمات گوناگون پاسخ داده شود و اخبار و مطالب به روز و مفید علوم زیستی دریایی در اختیار مخاطبان و علاقه مندان این رشته و گرایش ها قرار داده شود.
نویسندگان:
تیم تولید محتوا سایت زیست شناسی دریا
- ر. محلاتی
- ح. معلم
- ک. ثامری

آخرین نظرات
  • ۸ اسفند ۹۸، ۲۰:۰۳ - منتظران صبح امید
    عالی
  • ۲۰ خرداد ۹۸، ۰۹:۳۱ - وحید محمدی
    لایک
پیوندهای روزانه

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال 1397 از 16 آذر 1396 آغاز شد و باز شاهد تکاپوی بیشتر دانشجویان و داوطلبان در این روزها هستیم. همچون سال های گذشته تلاش داریم تا منابع کنکور کارشناسی ارشد گرایش های مختلف رشته زیست شناسی دریا را که در گذشته تهیه تالیف، ترجمه و تدوین کرده ایم تا حد امکان به روزرسانی کنیم و در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

امسال برای اولین بار قصد داریم بر روی گرایش زیست فناوری دریا نیز تمرکز کرده و درس نامه ای ویژه این گرایش نیز در اختیار علاقه مندان قرار دهیم.

 گرایش زیست فناوری دریا در مجموعه زیست شناسی سلولی و مولکولی با کد رشته 1206 گنجانده شده است و 7 ماده امتحانی دارد.

در آزمون کارشناسی ارشد که به تازگی ثبت نام آن آغاز شده است برای مجموعه زیست شناسی دریا با کدرشته 1216 چهار گرایش جانوران دریا، آلودگی و بوم شناسی دریا و گیاهان دریا برای کنکور توسط سازمان سنجش معرفی شده است.

 

 با توجه به شناور بودن رشته زیست شناسی دریا (که با نماد ستاره در دفترچه کنکور سراسری مشخص شده است) داوطلبان می توانند در هر دو کدرشته 1206 و 1216 شرکت کنند. داوطلبان چنانچه در رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی ثبت نام کنند در روز آزمون سراسری کارشناسی ارشد به سئوالات مواد درسی گرایش زیست فناوری دریا بایستی پاسخ بدهند. هرچند که با این کار خودبه خود در معرض رتبه بندی برای هر 9 گرایش این رشته قرار خواهند گرفت.
همچنین به عنوان رشته شناور در رشته زیست شناسی دریا می توانند ثبت نام کنند. این رشته 4 گرایش دارد  که پنج ماده امتحانی برای انها در نظر گرفته شده است و برای همه گرایش های ان مشترک است، فقط ضرایب متفاوت است.

 
منابع کنکور کارشناسی ارشد

هم اکنون برخی از منابع قابلیت ارائه به داوطلبان را دارند. نمونه منابع موجود از این صفحه قابل دانلود است. و برای تهیه منابع نیز به این لینک مراجعه کنید.

اولین منبع مختص گرایش زیست فناوری دریا نیز حداکثر تا اوسط بهمن ماه تهیه و تدوین خواهد شد و علاقه مندان خواهند توانست از آن استفاده کنند.

 

داوطلبان کنکورکارشناسی ارشد در هر دو رشته و گرایش در صورت نیاز به مشاوره می توانند به صفحه پشتیبانی مراجعه کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی