زیست شناسی دریا Marine Biology

مرجع دانشجویان و دانش آموختگان زیست شناسی دریا

مرجع دانشجویان و دانش آموختگان زیست شناسی دریا

زیست شناسی دریا Marine Biology

زیست شناسی دریا (Marine Biology) یکی از جذاب‌ترین زمینه‌های تحصیلی رشته زیست‌شناسی است که در چند دهه اخیر در دانشگاه‌های ایران دانشجو می‌پذیرد. بیولوژی جانوران دریا، آلودگی دریا و بوم شناسی دریا از جمله گرایش های رشته زیست دریا هستند. در این سایت سعی بر این است تا حد امکان نیازمندی های علمی دانشجویان و دانش آموختگان این رشته از نظر آموزشی، پژوهشی و مشاوره، در قالب ارائه خدمات گوناگون پاسخ داده شود و اخبار و مطالب به روز و مفید علوم زیستی دریایی در اختیار مخاطبان و علاقه مندان این رشته و گرایش ها قرار داده شود.
نویسندگان:
تیم تولید محتوا سایت زیست شناسی دریا
- ر. محلاتی
- ح. معلم
- ک. ثامری

آخرین نظرات
  • ۸ اسفند ۹۸، ۲۰:۰۳ - منتظران صبح امید
    عالی
  • ۲۰ خرداد ۹۸، ۰۹:۳۱ - وحید محمدی
    لایک
پیوندهای روزانه

ششمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران

جمعه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۰۶ ب.ظ

ششمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران

ماهیان متنوع ترین گروه مهره دارن هستند و تقریبا در تمام اکوسیستمهای آبی اعم از آبهای شور، لب شور و شیرین در تمامی نقاط دنیا مشاهده می شوند. ایران از منظر داشتن گونه های ماهیان آب شیرین و آب شور به خصوص گونه های دریایی از غنی­ ترین کشورهای منطقه به شمار می‌آید.این تنوع گونه ای در کشور ایران ارزش تکاملی، بوم شناختی، ژنتیکی، اقتصادی و اجتماعی دارد. با این وجود، به دلایل مختلفی همچون خشکسالی ها و از دست رفتن زیستگاه‌ها به‌خصوصو زیستگاه‌های محدود مانند چشمه ها و جویبارها، آلودگی، معرفی غیرعلمی گونه های بیگانه و تخریب زیستگاها ناشی از فعالیت های انسانی، شمار زیادی از ماهیان بومی و ارزشمند در معرض تهدید یا انقراض هستند. بر همین اساس، مطالعه ماهیان از جنبه های مختلف به منظور استفاده هر چه بهتر از این منابع طبیعی و حفاظت از آنها حیاتی است. در راستای تحقق بخشیدن به این نیاز علمی و پژوهشی، ششمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در دانشگاه شهید باهنر کرمان در اوایل شهریور 1397 برگزار خواهد شد. هدف این کنفرانس، گردهمایی محققین کشور و ارائه یافته‌های جدید آنها در زمینه های مختلف علم ماهی شناسی از جمله سیستماتیک، تکامل، جغرافیای زیستی، اکولوژی، زیست شناسی، رفتارشناسی، فیزیولوژی، آبزی پروری، بیماریها، ژنتیک و سایر موضوعات است.

شروع ارسال خلاصه مقالات: 1396/12/24 

پایان ارسال خلاصه مقالات: 1397/04/05 

شروع ارسال مقالات کامل: 1397/03/17 

پایان ارسال مقالات کامل: 1397/04/05 

زمان کنفرانس: 5 و 6 شهریورماه 1397

لینک مستقیم سایت همایش: http://conf.isc.gov.ir/ich97/fa

نظرات  (۱)

۱۸ خرداد ۹۷ ، ۱۵:۱۰ علی زیرایی
به ما هم سری بزنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی