زیست شناسی دریا Marine Biology

مرجع دانشجویان و دانش آموختگان زیست شناسی دریا

مرجع دانشجویان و دانش آموختگان زیست شناسی دریا

زیست شناسی دریا Marine Biology

زیست شناسی دریا (Marine Biology) یکی از جذاب‌ترین زمینه‌های تحصیلی رشته زیست‌شناسی است که در چند دهه اخیر در دانشگاه‌های ایران دانشجو می‌پذیرد. بیولوژی جانوران دریا، آلودگی دریا و بوم شناسی دریا از جمله گرایش های رشته زیست دریا هستند. در این سایت سعی بر این است تا حد امکان نیازمندی های علمی دانشجویان و دانش آموختگان این رشته از نظر آموزشی، پژوهشی و مشاوره، در قالب ارائه خدمات گوناگون پاسخ داده شود و اخبار و مطالب به روز و مفید علوم زیستی دریایی در اختیار مخاطبان و علاقه مندان این رشته و گرایش ها قرار داده شود.
نویسندگان:
تیم تولید محتوا سایت زیست شناسی دریا
- ر. محلاتی
- ح. معلم
- ک. ثامری

آخرین نظرات
  • ۸ اسفند ۹۸، ۲۰:۰۳ - منتظران صبح امید
    عالی
  • ۲۰ خرداد ۹۸، ۰۹:۳۱ - وحید محمدی
    لایک
پیوندهای روزانه

برای دریافت پاسخ به سایر سوالات به توضیحات زیر توجه نمائید:

 

این صفحه برای مشاوره و پاسخگویی به سوالات در تمامی زمینه های فعالیت سایت زیست شناسی دریا اختصاص یافته است. می توانید سوالات خود را در بخش ارسال نظرات مطرح کنید. در اسرع وقت به سوال مطرح شده پاسخ داده می شود.

 

همچنین می‌توانید سوالات خود را از طریق آدرس ایمیل net.marbio@gmail.com نیز مطرح کنید.

سایت زیست شناسی دریا (Marine Biology) با هدف تهیه و ارائه بروزترین اخبار و منابع علمی زیست شناسی دریا در تلاش است تا ارتباط نزدیکی با مخاطبان خود داشته باشد.

به همین منظور از علاقه مندان به زیست شناسی دریا و مخاطبان عزیر درخواست می شود با عضویت در لینک زیر ما را در اطلاع رسانی هر چه بهتر از فعالیت های خود یاری دهید.

برای عضویت در خبرنامه زیست شناسی دریا، لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید:

اینجا را کلیک کنید

نظرات  (۶)

سلام ببخشید . با کارشناسی زیست شناسی دریا میشه آزمون استخدامی آموزش پرورش شرکت کرد؟؟

پاسخ:
با سلام
تجربه قبلی که یکی از مخاطبان ما در آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی داشته اند نشان داده که با گرایش زیست شناسی دریا در آزمون استخدامی رشته هایی می توانید شرکت کنید که دقیقا این گرایش را در فهرست رشته ها و گرایش های مورد پذیرش ذکر کرده باشد.
بهترین کار این است قبل از ثبت نام با نهاد برگزار کننده آزمون تماس بگیرید و این سئوال را مطرح کنید.
برای آزمون های استخدامی که سازمان سنجش برگزار می کند می توانید مسائل خود را با مراجعه به لینک زیر پیگیری کنید:

https://request.sanjesh.org/noetrequest/login
 با عرض سلام و خسته نباشید . سوالم اینه که رشته زیست شناسی دریا در مقطع کارشناسی ارشد چه تعداد ظرفیت داره؟ هم درکل کشور و هم میانگین پزیرش هر دانشگاه. ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ:
با سلام و احترام،
ظرفیت پذیرش هر ساله متغیر است
با توجه به تعداد دانشگاه های دولتی و میزان ظرفیت پذیرش روزانه در سال های گذشته، می توان گفت که حداقل 45 نفر روزانه پذیرش می شود که البته این رقم می تواند کمی بیشتر و یا اندکی پایین تر باشد
با سلا و خسته نباشید خواستم بدونم امسال شهید بهشتی در مقطع دکتری دانشجوی زیست دریا پذیرش می کنه تو جدول آزمون کتبی اصلا اسمی از رشته زیست دریا نیست خواهش میکنم یکی جوابمو بده ممنون

پاسخ:
با سلام
ظاهرا امسال در این رشته پذیرش ندارد.
در آگهی درج شده در سایت دانشگاه نیز اشاره به این رشته نشده است. معمولا هر دو سال یکبار پذیرش انجام می شود. با توجه به این که سال قبل دانشگاه شهید بهشتی پذیرش داشته بعید است امسال هم پذیرش داشته باشد
لطفا این لینک را ببینید
http://www.sbu.ac.ir/Lists/News/DispForm.aspx?ID=17296
سلام
اطلاعاتی راجع به تحصیل رایگان در مقطع دکتری زیست دریا یا رشته های مرتبط در خارج از کشور میخواستم؟ چه کشوری دانشگاه انگلیسی زبان دارد و گرنت تحصیلی به دانشجو میدهد؟ همچنین نحوه اخذ گرنت تحصیلی ؟
پاسخ:
انشالله در آینده بخشی از سایت را به صورت اختصاصی در این زمینه راه اندازی خواهیم کرد و تا حد امکان اطلاعات مفید برای ادامه تحصیل در خارج از کشور در این رشته را در آن قرار خواهیم داد.
با سلام .در صورت امکان لطف بفرمایید منابع آزمون کارشناسی ارشد  دانشگاه آزاد  رشته زیست دریا رو در وبلاگ قرار دهید ممنون میشم .چون من خیلی مصر هستم حتما بدانم جایی هم پیدا نکردم .
پاسخ:
انشالله در آینده منابع و سایر اطلاعات لازم پیرامون دانشگاه آزاد نیز در سایت قرار داده خواهد شد.
سلام من دانشجوی زیست دربا هستم میخواسنم بدونم میشه بعد از کارشناسی برای ارشد ژنتیک بخونم؟

پاسخ:
با سلام
بله، برای مقطع کارشناسی ارشد می توانید در کنکور کارشناسی ارشد رشته ژنتیک شرکت کنید و علاوه بر این به طور همزمان در رشته خودتان نیز امتحان بدهید، زیرا زیست شناسی دریا جزء رشته های شناور محسوب می شود.
این را هم اضافه کنم که از مقطع کارشناسی به کارشناسی ارشد امکان تغییر رشته به بسیاری از رشته های دیگر، چه شناور و غیر شناور، نیز وجود دارد که بر حسب علاقه و استعداد گزینه های زیادی برای انتخاب دارید.
توضیحات فوق مربوط به آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش است که هر ساله در اواخر بهمن ماه برگزار می شود.

علاوه بر این آزمون دیگری توسط وزارت بهداشت برگزار می شود که بسته به تناسب رشته امکان شرکت در بسیاری از رشته ها برای دانشجویان بیولوژی دریا وجود دارد.

توصیه می شود به لینک های زیر مراجعه کنید:

http://sanjesh.org/

http://www.sanjeshp.ir/

با آرزوی موفقیت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی